ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

اختلال در شبکه پرداخت بانک ملت| مشتریان بانک ملت نگران اطلاعات حسابشان نباشند

  • کد خبر: ۶۷۷۰۴
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
اختلال در شبکه پرداخت بانک ملت| مشتریان بانک ملت نگران اطلاعات حسابشان نباشند
چندین بار است که خبر افشای اطلاعات مشتریان در نظام بانکی کشور منتشر می‌شود و مردم را نگران می‌کند، اما کارشناسان فناورانه بانک به مشتریان اطمینان می‌دهند که اتفاقی رخ نخواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روزی است که خبری مبنی بر افشای اطلاعات سی میلیون نفر از مشتریان بانک ملت در فضای مجازی منتشر شده که روابط عمومی این بانک طی اطلاعیه‌ای با تاکید بر التزام بانک ملت به حفظ اطلاعات مشتریان خود در ساعات اولیه انتشار این خبر، اعلام کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی بانک ملت همچنین در این اطلاعیه تاکید کرد که با داشتن این اطلاعات، امکان دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست.

رضا محمدی کارشناس پول و بانکداری، در این رابطه توضیح داد: در سال ۹۸ نیز گفته شد که اطلاعات بانک ملت لو رفته، در این سال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که لو رفتنی در کار نبوده، بلکه ماجرای باج خواهی پیمانکار معاملات مطرح بوده است.

او در مورد این که این بار، لو رفتن اطلاعات بانک ملت تا چه مرحله‌ای پیش رفته نیز اظهار کرد: پلیس فتا و بانک ملت در حال بررسی این هستند.

او اظهار کرد: در بانکداری دو نوع حساب دیداری و غیر دیداری داریم؛ دیداری یعنی دیدن امضای مشتری که با آن در خواست مشتری انجام می‌شود و غیر دیداری یعنی امضای مشتری روی چک است، ولی اگر بانک مشکوک شود و اطلاعت کافی نداشته باشد، خواستار این می‌شود که صاحب حساب نیز حضورا بیاید تا کار متقاضی انجام شود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که اگر امضا‌ها لو رفته باشد مردم باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: ممکن است این لو رفتن اطلاعات در اندازه خیلی سطحی و به اطلاعات هویتی مثل اسم، فامیل، منظقه سکونت و شماره تلفن محدود شود که دراین حالت هیچ نگرانی وجود ندارد و حتی اگر ابعاد مسئله فراتر هم باشد، مشتریان رمز تلفن بانکشان را تغییر خواهند داد.

او همچنین گفت: در این مرحله نیازی نیست که مشتریان کاری کنند، چون بانک اطلاعات را دارد و اگر اطلاعات سرقت شده باشد و مبالغی جا به جا شده باشد یا از این قبیل اطلاعات، بانک باید پاسخگو باشد و نگرانی متوجه مشتریان نیست.

این کارشناس بانکداری در ادامه در مورد لو رفتن اطلاعات مالی نیز توضیح داد: سیستم‌های بانکی، اطلاعات مختلف مشتریان را در حوزه‌های متفاوتی مثل پس انداز، وام و ... برای افراد که حتی حساب‌های متعددی دارند، به صورت پیمانی و بخشی نگهداری می‌کنند که در این صورت، اطلاعات مالی مشتریان از اطلاعات هویتی آن‌ها جداست.

لازم به بیان است، این چندین بار است که خبر افشای اطلاعات مشتریان در نظام بانکی کشور منتشر شده است. هربار نیز مشخص شد که با دسترسی به اطلاعات افشا شده، خطری متوجه حساب‌های مشتریان نیست.

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، هم اکنون پلیس فتا در حال بررسی موضوع افشای اطلاعات مشتریان بانک ملت است و تاکنون گزارشی مبنی بر دسترسی افراد یا گروه‌هایی به حساب‌های مشتریان این بانک دریافت نشده؛ این مسئله حاکی از این است که این بار نیز، اطلاعات لو رفته، خطری برای حساب‌های مشتریان نظام بانکی ایجاد نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->